Deltag på mit nyeste webinar – tilmeld dig lige her

Sådan får du mere glæde

Sådan får du mere glæde

Glæde er en følelse

Hos mig sidder den i maven. Jeg kan mærker følelsen som en brussen og boblen i maven. Glæde kan ikke fjerne alle mine dårlige følelser, men det kan være en godt hjælp på de dårlige dage.

Se på dig selv med andre briller

Luk øjnene. Træk vejret dybt. Tænk på et menneske, som beundrer og elsker dig. Det kan være din mor, din bedste ven eller din lille niece. Forestil dig, at du ser dig selv gennem vedkommendes øjne. Mærk så efter, hvordan du har det, når du kigger på dig selv med den andens beundrende blik. Vær stolt over de ting, der gør dig til et godt menneske med noget at byde på.

I denne episode har jeg blandt andet samlet en håndfuld af øvelser så du kan styrke din glæde.

De perioder hvor du har glæden i dag vil de bliver styrket og stærkere når du bruger disse øvelser.

De tider hvor tvivlen og tristheden får tag i dag vil du kunne ændre din sindstilstand så det du er i gang med virker nemmer, letter og mere enkelt.

Det kan være hårdt at sætte ord på, hvad det er, der dræner dig. Alligevel er det allerbedste råd, du nogensinde vil få: Tal om det. Nogle gange er det bedst at tale med en fagperson. Du kan vælge at booke en gratis samtale >>> HER <<< og sammen vil vil finde din måde at finde din glæde på.

Uanset om du finder en god veninde eller en person, du ikke havde regnet med ville være der, så letter det altid at fortælle højt, hvorfor du er ked af det.

3 konkrete øvelser til mere glæde:

  1. Smilet – Smil for pokker
  2. Dreje rundt om dig selv
  3. Giv et kompliment

Glæde øvelse 1.

Smilet – Smil for pokker

Nem lille og sjov smile øvelse til dig med mere forklaring i dagens episode af TankeFitness

Når du går ud af døren er det ikke din fineste jakke du bør finde frem men smilet. Fordi når du smiler er du den smukkeste udgave af dig selv.

Det er bare ikke altid det er helt nemt at finde det der berømte smil.

Smile guide

Find en skriver frem

Smile guide step 2

Brug 2 hænder 🙂

Smile guide step 3

Før skriveredskabet op til munden 🙂

Smile guide step 4

Og langt ind i munden 🙂

Smile guide step 5

Nu er det næsten umuligt ikke at smile – og din hjerne bliver hjulpet til at frigive dine glædes hormoner.

Smile guide step 6

Jeg ved det godt, jeg ser mega fjollet ud. Du behøver jo ikke at tage billeder af dig selv og udstille din egen fjollehed, jeg har gjort det for dig.

Men nu er det din tur, næste gang du ikke lige kan finde din boblen og prikken i kroppen kan du tænke på mig og fin det skrive redskab frem.

Smile guide step by step
Smile guide step by step

Glæde øvelse 2.

Drej rund om dig selv og Giv et kompliment

Få du forklaret på podcasten.

Men jeg kan love dig at det bringer smil på læberne. Du vil også føle dig letter og måske også lidt fjollet, det er OK alle følelser vil hjælpe dig til at mærke din glædes bobler inde i dig.

Glæde øvelse 3.

Giv et kompliment

Det er dejligt at modtage komplimenter, f.eks. fra vores nærmeste, kollegaer eller en helt fremmed, som standser dig på gaden og komplimenterer din flotte sommerjakke.

(Dette har jeg selv prøvet. Det føles lidt underligt i starten, men manden insisterede på sit kompliment, så jeg var helt overbevist om hans reelle hensigt. Det var sku’ et dejligt kompliment).

Nu er det din tur allerede i dag at starte med at give komplimenter nogle du kender. Er det noget, du allerede kan, så vælg en person, du er udfordret af og giv hende et kompliment. Læg mærke til forandringen imellem jer.

Har du aldrig brugt komplimenter, så start i den sikre havn hos dig selv, og dem du elsker. Sig noget pænt til dig selv og derefter et kompliment til en nær ven eller kæreste.

Bliv ved hver dag, gerne flere og mange gange om dagen. Husk at lægge mærke til forandringen hos dig og din nærmeste.

Saml det hele så det er nemt for dig ved at lav en liste over ting, der gør dig glad..

Lige meget hvad der nager dig, er der altid noget at være taknemmelig for. Find ind til det vigtigste ved at skrive det ned.

Start med det helt grundlæggende som:

  • Jeg er glad for min sundhed.
  • Prøv at huske sidste gang, du grinede.

Hæng sedlen op derhjemme, og føj hele tiden nyt til.

Så får du muligheden her med 10 sjove, spændende og lidt skæve muligheder >>> HER <<<

Glad i låget freebie

Vil du gerne have 10 spændende muligheder, så du bringer mere glæde ind i din hverdag. Er du velkommen til at klikke >>> HER <<< indsæt din bedste e-mail adresse. Om mindre ind 5 min. er den i din indbakke 🙂

Hvad er glæde?

Det er en følelse, sådan en positiv og opløftende følelse.

Glæde kan du opnå, når du lever sammen med dem der er vigtige for dig. I sammen med dine kerneværdier. 

Glæde er, når du føler dig begejstret, tilfreds, fornøjet eller sætter stor pris på noget eller nogen.

Hvad gør glæde ved din krop?

Glæde styrker dit immunsystem og modvirker stress og smerte.

Hvordan kan du mærke glæde i din krop?

Du kan ofte mærke glæde din hals, hjerte og brystregion. Øjnene kan blive fugtige og tit meget åbne. Nogle får også lyst til at bevæge kroppen og stå op når vi er glade.

Nogle omtaler det som bobler der springer rundt i kroppen.

Viste du at følgende 4 ting kan du også gøre for at styrke dine glæde…

1. Syng med sange og hits

Sæt fedt musik på anlægget, og skru godt op. Danske sange fra Melodi granpris er allerede skabt til at synge med på – vælg én, du rigtig godt kan lide. Stil dig midt på gulvet, og syng med. Læg ud på normal lydstyrke, men når første omkvæd begynder, skruer du op og skråler med for fuld damp!

Og kan du mærke at musikken taler til dans og bevægelse, giver det ekstrapoint!

2. Hunde gør dig glad 

Hunde savler, fælder og spiser ulækre ting, som de finder på jorden. Og de er verdens bedste og mest loyale venner!

Har du været din kæreste utro, skylder du penge, eller har du sagt noget dumt til din veninde?

Hunde er da ligeglade! Hvis bare du vil nusse dem bag øret og give dem opmærksomhed, så er du dagens helt og bliver tilbedt og elsket, som en anden popstjerne. Har du ikke selv en hund, så besøg din moster eller andre, du kender, som vil låne dig Fido ud i en times tid eller to.

3. Tag et smut til en helt anden verden

Tag til Hogwarts, Eventyrland eller på hævntogt med Lisbeth Salander. Når du mister dig selv i en bogs univers, kan din dårlige dag umuligt følge med. Så find en spændende bog. På biblioteket står der en masse ensomme bøger og bare venter på, at du flygter ind i dem.

4. Se en filmklassiker

Smut forbi din yndlings streamings-tjeneste, og styr direkte mod ‘favorit’-sektionen. Her ligger nøglen til dit gode humør begravet.

Se indholdet godt igennem, og find de feel good-klassikere, der får hjertet og tårekanalerne til at flyde over. Hvad med Bridget Jones’ dagbog?

5. Spis chokolade! SOM ER MIN FARVORIT

Chokolade er enhver kvindes bedste ven, uanset om humøret skal boostes eller allerede er i top. Ud over at smelte på din søde tand som en lille lykkepille af kakao kan chokolade blære sig med at frigive endorfiner, som gør dig gladere. Gå efter en med højt kakao indhold. Match den med en god kop te eller kaffe, og lad glæden sprede sig fra dine smagsløg og helt ud i kroppen.

Din Selvværds Coach

Din Selvværds Coach

Alicia Raff
Jeg hjælper behandlere, klinikejere og selvstændige med at tjene penge. Så de får opfyldt deres drøm om mere frihed uden at knokle sig selv i stykker.

Del med dine kolleger

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Fra overspringshandlinger til overskud - freebie tablet

Fra overspringshandling til overskud i din hverdag, hvor du med 4 enkle step kan få vendt en dårlig dag til en dag med overskud og energi.

Lyt til min podcast

Tankefitness

Kategorier

Fra overspringshandling til overskud energi glæde i din hverdag

Fra overspringshandling til overskud energi glæde i din hverdag

På blot 4 trin vil du tæmme udyret. Modtag denne letlæselige og nemme arbejdsbog, og få flere timer til dig selv om ugen.

Fra overspringshandling til overskud - freebie