You are currently viewing Altid eller aldrig🎧5. episode

Altid eller aldrig🎧5. episode

TankeFitness episode 5

Altid og aldrig - 1 tanke 60.000 gange

Barndommens gade

Hvad kan du huske fra du var barn?

  • Parcelhus, søster, mor, far begge selvstændige med hver deres virksomhed
  • Vi spillede bold på gaden

Vi får meget med fra vores barndom både positivt og negativt:

P: Tryghed, kærlighed, færdigheder

N: utryghed, had, foragt, mindre vær el.

Du har brugt ½ af dit liv til at programmere den til det din hjerne er i dag. Det vigtige er at den ikke kan blive re-programmeret på 10 sek. Eller i et kvik fix. 

Det du bruger massere af tålmodighed, kærlighed og overbærenhed til dig selv. Når du starter dette arbejde i dit indre. Jeg lover dig at lige så stille vil du se nye tanker og reaktioner.

Er denne podcast ikke nok er du altid velkommen til at booke af gratis afklaringssamtaler direkte i min kalender HER

Bliv opmærksom på hvad du går og fylder dine hjerne og tanker med …

Du tænker ca. 60.000 tanker i døgnet og nu mere dit positiv lys er slukket af stress, angst eller andet jo mere vil de svære tanker gentage sig.

F.eks. 60.000 forskellige tanker kan være meget stressende men en frisk og glad hjerne tager kampen op.

Hvor i mod en brugt, slukket og mørk hjerne vil tænke 1 tanke 60.000 gange, når den tanke som ikke er god god for dig vel det hele løbe i ring og blive værre og værre.

Det er det denne podcast handler om og vil give dig andre handlemuligheder på i dag.

Vil det ikke være skønt hvis du kunne omprogrammere? Så du kan blive lige den du gerne vil være. Det kan du via coaching og ”Tankefitness” vil give dig vejen. 

Din indre programmering er præget af din barndom. I dag er vi ude i en opdatering af dit program fra barndommen.

Jeg er på vej mod de 50 år. Jeg kan stadigvæk høre nogle af de ord voksne sagde til mig da jeg var barn. Jeg har på mange måder brugt de sidste 10 år på at omprogrammere mig selv, mine følelser til at blive min bedste udgave.

Det hele begynder med NYSGERRIGHED. Acceptere din vrede og foragt så er du på rette vej.

Det første jeg gjorde det var at undersøge og holde øje med hvornår jeg brugte ordet ALDRIG:

  • Jeg er sådan en der ……
  • Jeg kommer aldrig for sent
  • Jeg sætter aldrig mig selv først
  • Jeg drikker aldrig cacao
  • Der blev aldrig tid til min karriere
  • Jeg er aldrig negativ

Også undersøgte jeg hvornår jeg brugte ordet ALTID:

  • Det er altid mig som planlægger alle festerne.
  • Der er altid mig som laver mad, støvsuger, gør rent og er sammen med børnene.
  • Det er altid mig som bager kage til klassenstime.
  • Det er altid mig som tager de svære samtaler.
  • Det er altid mig efter mine børn og mand.
  • Jeg er altid positiv.
  • Jeg er altid larmende og højrøstet.

Øvelse 1.

Find sætninger med ALDIG og ALTID.

Vær ærlig over for dig selv

Vælg nu nogle udsagn ud som ikke tjener dig mere fordi du godt ved at de ikke gør noget godt for dig.

Vil du gerne arbejde med dig selv og give dig selv mere kærlighed så kunne det være en god ide at se på om du er villig til at sætte dig selv først.

F.eks. vil du virkelig gerne være sådan en der altid gør rent, er den sjove, altid har styr på alt, aldrig passer på dig selv, aldrig giver dig selv anerkendelse, aldrig sætter dig selv først.

Tænk over, hvordan dit liv ville være, hvis du fx tillod dig selv at græde lidt mere eller være lidt mere negative.

Hvad vil du får ud af det?

Kan det være godt for dig?

Øvelse 2.

Er det virkelig sandt?

For at gøre en forandring kan du starte med at slå tvivl ved at spørge dig selv.

Er det virkelig sandt……

F.eks.

  1. Er det virkelig sandt at jeg altid er positiv?
    Nej det er ikke sandt.
    Jeg er også skidesur, rasende, kærlig og negativ.
  2. Er det virkelig sandt at jeg aldrig sætter mig selv først, som i aldring ikke bare 1 % først?
    Ja det er sandt jeg sætter aldrig mig selv først som i aldrig, eller måske kun når der er chokolade kage eller…
    Mest aldrig
  1. Er det virkelig sandt at jeg aldrig kommer for sent?
    Ja —  Nej det er ikke virkelig sandt når jeg skal være helt ærlig over for mig selv.

    Slå et lille hul i rammen og det bliver nemmer at finde flere huller.

  1. Er det virkelig sandt at jeg altid larmende og højrøstet?
    Nej det er ikke sandt.
    jeg er også lyttende og medfølende, anerkendende og elskelig.

Det er i nuancerne vi finder guffe

Noget du kan arbejde med for at begynde din version 2 af dig eller din om programmeringen. Det er i nuancerne du finder dig. 

Hvad kan du bruge det til?

Der hvor der er små åbninger i dit selvbillede vil jeg opfordre dig til at begynde.

Der hvor ændringen giver dig mod, glæde og energi er godt sted at begynde.

Du bliver sådan en detektiv i dit eget liv hvor du finde fejl og begynder at ændre dem stille og roligt.

Hver gang du finder en sprække begynder du en ny programmering.

Det kræver at du er vågen og bliver ved.

Hver gang ALDRIG eller ALTID dukker op så gå undersøgelsen i gang og du kommer med mod argumenter.

Stille og roligt vil du ændre på dine tanker om aldrig og altid.

Der hvor du førhen har været helt sikker som fx Jeg har aldrig sat mig selv først ikke 1 gang kan du nu når du har færdigheden begynde at se nysgerrigt på dig selv.

Bliv bedre til at sætte dig selv først

Måske er du lige som mig, en fantastisk kvinde som er øv dårlig og ALDRIG spørger om hjælp.

Det behøver du heldigvis ikke, du kan blot tilmelde dig ved at trykke på “guld” knappen.

Til at få mere viden om at sætte sig selv først.

Lytter du med live her i uge 48 så afholder jeg et online kursus til dig som hedder Bliv bedre til at sætte dig selv først.

Er du med på replay så har jeg lavet dette kursus om til et online kursus via din mail.

5 dage i træk hvor du modtager en mail med film og spørgsmål. Det hele samlet i din indbakke.

Jeg vil elske at hjælpe dig videre med din om programmering.

Online kurset Bliv bedre til at sætte dig selv først

Lyt til TankeFitnes

Lyt til TankeFitness alle steder, du lytter til podcasts. Din værtinde: Alicia Raffom alicia.

Skriv et svar