humør

5 simple steps

Til bedre humør og større overskud (3S’er)

Jeg forudsætter at du har læst mit forrige indlæg  >>>ellers kan du læse det her<<<

3S’er: Søvn - sol – smil

De giver dig højre, bedre længer varerne godt humør samt større, bedre mere positivt overskud.

De 5 simple steps:

 

  1. Det hele starter med. Du tager en beslutning om, at det du har gjort indtil i dag, ikke duer. Du er klar til noget nyt = en forandring
  2. Du søger efter nye metoder
  3. Beslutter dig for hvornår du starter
  4. Fastsæt dit mål og hvorfor
  5. Du fortsætter og giver aldrig op

Simpel step 1: Klar til forandring

 

Det gør ondt helt ind til dit hjerte. Der er ikke mange vågne timer hvor du er frisk og glad.

NU-SKAL-DET-VÆRE-SLUT.

Du er klar til forandring (læs mere her)

Simpel step 2: Nye metoder

 

Søvn: Der er masser af hjælp at finde på nettet til bedre og mere søvn.

Jeg bruger personlig selv:

  • Aften meditation
  • Yoga
  • Ingen kaffe efter kl. 16

Sollys: Hvor meget sollys har vi brug for, min anbefaling er at begynde småt (ca. 15 min. gang om dagen). Senere kan du altid udbygge dine vaner til noget mere. Det er også OK at side udendørs (bare lidt koldt om vinteren 🙂 )

Smilet: Det starter med en beslutning. Start småt, begynd f.eks. med at smile til dig selv hver gang du går forbi et spejl eller vindue (teenage piger gør det hele tiden). Senere kan du udvide smilet til dem du møder på din vej.

Citat:

Smilet  😉  🙂  😀 

Husk altid at:
Et smil koster intet, men giver meget.
Det gør den rig som modtager det, uden at gøre den fattig, som giver det.
Det kræver blot et øjeblik, men mindet om det kan ofte leve for bestandigt.
Ingen er så rig eller mægtig, at hun kan undvære det, og ingen er så fattig, at hun ikke bliver rig ved det.
Alligevel kan det ikke købes, tippes, lånes eller stjæles, for det har kun værdi, når det gives.
Nogle er for trætte til at give dig et smil – giv dem et!
For der er ingen, der trænger mere til et smil, end den, som ikke længere har er smil at give andre.

Simpel step 3: Sæt i gang eller start

 

Beslut dig for hvornår du begynder.

Jeg anbefaler NU fordi det er nu du er motiveret.

Simpel step 4: Fastsæt dit mål og hvorfor

 

Skriv et mål og find hvorfor for alle 3S’er (søvn, sol og smil) hvor følgende indgår:

Spørgsmål 1. Hvad er dit mål?

F.eks.

  • Sove hele natten uden at vågne
  • Være udendørs i 30 min. hver dag
  • Smil til mig selv 10 gange på en dag hver dag hele ugen (husk det er mit mål ikke en status)

Spørgsmål 2. Hvornår er du i mål?

F.eks.

  • Om 30 dage (her sætter du en specifik dato)

Spørgsmål 3. Spørg nu dig selv hvorfor er det her vigtigt for mig? (og svar på spørgsmålet)

Det er vigtigt for mig fordi……

Spørgsmål 4. Er det realistisk?

Se i din kalender, gennem tænk din hverdag og svar så klart JA.

Hvis du svarer NEJ skal du begynde forfra ved spørgsmål 1.

Spørgsmål 5. Brug for hjælp

Har du en i din omgangskreds som kan støtte og hjælpe dig på svære eller dårlige dage. Så er det nu du skal ringe til personen og spørge om hun vil hjælpe. Vær ikke bange, hun vil helt sikkert sige JA hun er jo en god ven eller kollega.

 

Starter på dine implementeringen af de nye vaner...

Simpel step 5:

"Du fortsætter og giver ALDRIG op"

Brug for hjælp i et fællesskab?

 

Hvis du vil tage processen fra læring til håndtering af din måske lidt triste hverdag, er der hjælp at finde i forløbet ”Fra grå og trist hverdag til Powerkvinde”

Brug for hjælp hvor det er dig-i-fokus-coaching?

 

Du vælger om det skal være online eller vi mødes helt fysisk. Det er op til dig. Du kan vælge:

At læse mere om produkterne i shoppen eller gå direkte til og køb "Gåenede Coaching" eller 5 x caoching sessioner

 

Hvis du synes de 6 steps ser simple, men ser “helt umulige og uoverskuelige” ud, er du helt normal. De fleste har brug for en hjælp til at mestre det.

Uanset om du vælger at få hjælp fra forløbet “Powerkvinde” eller føler behov for personlig 1:1 hjælp i form af coaching, vil du mærke en stor forandring:

Du har fundet indre power!

Overskud og meget mere glæde

Jeg vil gerne læse mere om POWERKVINDE…

 

Du kan booke en gratis “dig-i-fokus-coaching-sesssion” med henblik på et personligt 1:1 coaching forløb her: >>>BOOK en tid her<<<

Vil du også have tips og triks til mere glæde i din hverdag..

 

>>Så nap denne hurtige e-guide her og NU<<<

 

Skal vi nu blive enig om at der er ikke nogen undskyldning….

Et smil fra mig til dig (eller 2)

”Når du smiler til verden, smiler den til dig”

”Den korteste vej mellem to mennesker er et smil”

Har du læst det?

 

Har du læst det blog indlæg som fortæller om de 3S’er (det danner grunden for dette blog indlæg)

>>>Klik lige her og du kommer direkte der hen<<<

Her under er de sidste 4 indlæg

Skal vi være venner så find RaffCoaching her og NU ...